PLASTICZOOMS – biografia

HIGHFeel oraz Asian Music Polska przedstawiają PLASTICZOOMS!

12592370_10156947135225121_5698532403419502027_n

HIGHFeeL organizuje w Polsce koncert PLASTICZOOMS. Jest to japoński zespół grający w nurcie indie/new wave, prowadzony przez charyzmatycznego wokalistę oraz ikonę stylu Sho Asakawę. Ze swoją utrzymaną w gotycko–punkowowych klimatach, ale łączącą różnorodne style muzyką, gotowi są podbić Europę i zdobyć nowych fanów. Agencja HIGHFeeL zorganizowała ich pierwszą europejską trasę koncertową oraz wydala singiel (zawierający 3 utwory), który został wypuszczony na europejski rynek.

TRASA OBEJMUJE:

  • 20 maja: Holandia: Den Haag, De Vinger, w/Shoshin (UK)
  • 21 maja: Belgia: Bruksela, Rock Classic, w/Ulster Page (FR)
  • 22 maja: Niemcy: TBA
  • 25 maja: Francja: Lille, DIY Caffe
  • 27 maja: Polska: Kraków, MAGNIFICON
  • 28 maja: Francja: Paryż, Le Buzz
  • 29 maja: Belgia: Liege, Le Garage

O PLASTICZOOMS:

Członkowie zespołu:

Sho Asakawa (wokal)
Jun Yokoe (bas i syntezator)
Tom Takanashi (gitara i syntezator)

Gatunek: DIY/indie/punk/new wave
Kraj: Japonia
Rok powstania: 2007
Strona internetowa: https://plasticzooms.net/
YouTube: https://www.youtube.com/user/PLASTICZOOMSTV

MUZYKA

Muzyka PLASTICZOOMS to połączenie elementów punka z lat 70′, post-punka z lat 80′, new wave oraz gotyku, na bazie czego zespół tworzy coś zupełnie nowego i unikalnego.
Frontman Sho Asakawa, uważając, że wszystkim trzeba się zająć samodzielnie (niczym w rzeczach DIY), osobiście produkuje i kieruje muzyką grupy, oprawą graficzną i wszystkimi innymi aspektami działalności.
Dzięki wsparciu lojalnych fanów w ich rodzimym kraju oraz poza nim, w marcu 2009 roku PLASTICZOOMS wydali poprzez wytwórnię Rough Trade UK swój pierwszy, składający się z 7 utworów, singiel „Under///Black”. Niedługo później wyszedł ich pierwszy album koncepcyjny „CHARM”. Podczas jego powstawania współpracowali z wieloma Brytyjskimi zespołami takimi jak: Selfish Cunt, ULTERIOR, THEORETICAL GIRL, XX TEENS oraz z kanadyjskim DANDY WIND.

IKONY MODY

Członkowie PLASTICZOOMS zaczęli zdobywać uznanie jako ikony mody. Członkowie zespołu wzięli udział w sesji zdjęciowej dla magazynu THE REALITY SHOW, której autorem był Nobuyoshi Araki. Niedługo po tym PLASTICZOOMS współpracowali podczas Tokyo Fashion Week z marką DISCOVERED, tworząc ubrania oraz zapewniając oprawę dźwiękową kolekcji. Muzyka ta znalazła się na ich drugim albumie „STARBOW”. Dodatkowo w tym samym czasie pracowali z marką JAM HOMEMADE zajmującą się produkcją biżuterii i akcesoriów oraz pochodzącą z wielkiej Brytanii marką LONG CLOTHIN projektującą modę uliczną.
Sesję autorstwa Nobuyoshi Arakiego dla magazynu THE REALITY SHOW można zobaczyć tutaj.
W 2013 roku, niedługo po wydaniu trzeciego albumu „CRITICAL FACTOR”, PLASTICZOOMS nawiązali współpracę z projektantem obuwia – Shinyą Yamaguchim.

EUROPA

W czerwcu 2015 roku członkowie PLASTICZOOMS przenieśli się do Berlina. Po tym jak zorganizowali kilka występów w stolicy Niemiec, współpracując z lokalnymi i międzynarodowymi artystami i DJ-ami, rozpoczęli współpracę z agencją HIGFeel. Pod jej skrzydłami której wydali nowy i dostępny wyłącznie w formie fizycznej EP oraz zapowiedzieli trasę, w której odwiedzą Francję, Belgię, Holandię, Niemcy oraz Polskę.

Żyjąc w swoim własnym stylu i umykając definicjom, starają się nadal rozwijać bez żadnych ograniczeń. To właśnie cel, który postawiło sobie PLASTICZOOMS.

MEDIA:

Wywiad dla JapON! [ENG]
Wywiad dla Little Aesthete [ENG]
Wywiad dla En.Core [ENG]

Dodaj komentarz